PieC vertaalt ambities van de organisatie in marketingdoelen, bedenkt samen met u een strategie om die te behalen en zoekt bijpassende activiteiten. PieC zorgt vervolgens voor een praktisch implementatieplan.

Een goed product verkoopt zichzelf niet meer. Er is meer voor nodig. Onderscheiden wordt moeilijker in een markt waar vele aanbieders zijn. Maar ieder bedrijf heeft onderscheidend vermogen ten opzichte van de andere bedrijven en anders zorg je voor onderscheidend vermogen. PieC kan helpen bij uw positioneringsvraagstuk en het branden van uw producten, diensten en merk.

Wat zet u in de etalage ?

  • Hoe wil de organisatie bekend staan?
  • Met welke producten en/of diensten?
  • Hebben die voldoende marge en omzetpotentie in verhouding tot de inspanningen en wat de concurrent doet?
  • Is er voldoende marktpotentie en hoe beweegt de markt zich, welke kansen kunnen wij benutten?
  • Wat zijn de koopmotieven, hoe past ons verhaal daarbij, wat vertel je de markt?
  • Hoe laat je het product/dienst/merk leven (ervaren) bij de doelgroep?

“You can’t sell anything if you can’t tell anything.” – Beth Comstock

 

Wat kunt u verder nog van PieC verwachten?

Piec voert marktonderzoek voor u uit, verschaft klantinzicht (tevredenheidsonderzoek en onderzoek naar wensen en behoeften) en zorgt voor het ontwikkelen en uitvoeren van uw marketingacties (on- en offline). Denk ook aan:

  • Campagnes voor naamsbekendheid en imago.
  • Informeren verkoop over resultaten en follow-up.
  • Versterken propositie voor klanten.
  • Uitzoeken koopmotieven + onderscheidend vermogen.
  • Ondersteunende verkoopmaterialen.
  • Bijsturen met feedback vanuit verkoop.
  • Bijhouden van KPI’s, marktinformatie en kennis over de klant.

 

Meer informatie over strategisch marketing? Klik hier


Advertenties